Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Καταλήψεις σχολείων, ή Μια Παιδεία δίχως Αύριο σε μια χώρα δίχως Σήμερα

Αναδημοσιεύω το ακόλουθο άρθρο αν και περισσεύει η απαισιόδοξη πλευρά, όλων των άλλων. Ο αέρας όμως έχει πράγματι αυτή τη χημεία και θα πρόσθετα στα όσα γράφει, και την ολοφάνερη  απουσία της άλλης πλευράς των καταλήψεων, αυτής των γονέων. Δεν τους βλέπω σε καμμία διαδικασία εδώ και χρόνια, ούτε δίπλα στα συλλογικά εκλεγμένα όργανα, ούτε πουθενά αλλού. Κάποιοι μπορεί να ψάξουν σε κανένα blog συλλόγου γονέων για να δουν τα νεώτερα της κατάληψης του σχολείου που πηγαίνει  το παιδί τους, ή στο facebook, μέχρι εκεί όμως. Λάθη πολλά και από όλους μας... ακόμη και τώρα.


Διάβαζα σχόλια που γράφουν διάφοροι σε ηλεκτρονικό κομμάτι μεγάλων Αθηναϊκών εφημερίδων (η καλύτερη διαβούλευση για να χρησιμοποιήσω πολυφορεμένο όρο) και ειλικρινά νόμιζα ότι είτε ζούσα σε άλλη χώρα, είτε ζούσα στην Ελλάδα μεν, αλλά καμιά δεκαριά χρόνια πριν.

Οι περισσότεροι σχολιαστές είχαν μείνει στο παρελθόν και σχολίαζαν με μια λογική βάση που σήμερα φαντάζει εντελώς έξω από κάθε λογική όπως θα δούμε. Προσπαθούσαν να καταλάβουν το τι συμβαίνει αναμασώντας τα γνωστά περί γνώσης που παίρνεις όταν το σχολείο είναι ανοιχτό, ή ότι δεν τους νοιάζει γιατι όσοι έχουν  πάνε φροντιστήριο ή ιδιωτικό , ότι τα παιδιά βαριούνται 7 ώρες ανούσια μαθήματα. κ.λ.π. Μα αυτά τα λέγαμε χρόνια πριν.

Και φυσικά προσπαθούν  να τα ρίξουν  στα παιδιά (κακούς μαθητές τάχα που μπορεί να είναι και αλήθεια) που είναι 5-6 μόνο αλλά δίχως να ψηφίσει το σύνολο των μαθητών κλείνουν το σχολείο (εδώ θυμόμαστε δημοκρατικές διαδικασίες) γιατί  δεν θέλουν να κάνουν μάθημα, ξαφνικά θυμόμαστε και τον Κο εισαγγελέα, κατηγορούμε γονείς για αμέλεια, κατηγορούμε καθηγητές για παράβαση καθήκοντος (Γιατί; -Δεν κάνουν μάθημα. Πώς ;-Είναι κλειστές οι αίθουσες!  Και ο καθηγητής τι είναι; Τον έχουμε για τραμπούκο; Μήπως είναι ο καθηγητής πορτιέρης σε κλάμπ; ο καθηγητής είναι τσαμπουκάς;; Θηριοδαμαστής μήπως ;; Έλεος πια!).

Προσπαθήστε να καταλάβετε τα σημερινά πραγματικά αίτια των καταλήψεων. Μπαϊλντισμένοι και απηυδισμένοι καθηγητές με τις παλινωδίες και τις λανθασμένες αποφάσεις  Υπουργείου  τους και πιθανώς  Νέων Προϊσταμένων και Δ/ντών (άλλαξαν σε μεγάλο ποσοστό φέτος),με απανωτές εγκυκλίους διόρθωσης και ευθυγράμμισης και προσπάθειας διατήρησης  ισορροπιών ανάμεσα στο να χωρέσουν τόσοι με τέτοιο ωράριο και έτσι ώστε και μάθημα να γίνεται και πλήρες ωράριο αλλά και να έχει τόσες ώρες  1η ανάθεση και τόσες  με 2η ,σε σχέση πάντα με την ειδικότητα και των κλάδο ,και φωτοτυπίες αλλά οικονομία στο χαρτί γιατί δεν θα φτάσει (ουφ!!!),αλλά και με τις παλινωδίες ΥΠΟΙΚ, (απάρνηση παλαιότερου  αφορολόγητου 3 φορές =ούτε ο απόστολος Πέτρος να ήταν), με απανωτές και σε μεγάλο μέγεθος περικοπές μισθών, με απανωτές και σε τεράστια έκταση κρατική φοροκλοπή, κυρίως απότομα και  σε ελάχιστο χρονικό διάστημα,  δίχως κριτήρια, δίχως δικαιοσύνη, δίχως μελέτη, με πλήρη  κοινωνική αναλγησία, καλούνται να τα δώσουν όλα σε μια ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΙΧΩΣ ΑΥΡΙΟ μιας ΧΩΡΑΣ ΔΙΧΩΣ ΣΗΜΕΡΑ!......

Παιδιά γονιών ζαλισμένων από τους φόρους και τα δάνεια ,αλλά και ανέργων που τους βλέπουν στο σπίτι με φοβερό άγχος όλη μέρα, καλούνται να είναι ήρεμα  και να μπουν να κάνουν μάθημα σαν παναγίες με τους προαναφερόμενους καθηγητές δίχως καν τα κλασσικά εργαλεία τους (λες και το κάναμε επίτηδες ,αλλά κρατάμε και τα προσχήματα και δεν τους το λέμε). Να δείτε που και τον χειμώνα που δεν θα υπάρχει μια για θέρμανση, θα ζητάμε  από τους γονείς να πλέκουν τις ...κάλτσες των μαθητών!

Α ναι …Γονείς. Γονείς που αν δεν είναι άνεργοι, ζουν στην φτώχεια,στην ανέχεια ή με τον φόβο της απόλυσης, καλούνται να βάλουν τα παιδιά τους μέσα στο σχολείο. Με τι πειθώ; Ντρέπονται για αυτό που κατάντησαν. Θα πείσουν τα παιδιά τους να πάνε για μάθημα «να γίνουν άνθρωποι» και αυτοί,  «χρήσιμοι στην κοινωνία»;; Δεν βλέπετε οτι έχουν πλέον καταθέσει τα όπλα αφού δεν βγαίνει πουθενά;;. Ξέρουν οτι ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ τίποτα σε μια χώρα που αν μη τι άλλο όταν είχε Χούντα είχε κανόνες .Αρνητικούς βέβαια κανόνες. Κανόνες  του απαγορεύεται, κανόνες του μη. Αλλά ΙΣΧΥΑΝ  και έτσι τουλάχιστον είχαν έναν μπούσουλα. Ήξεραν ότι δεν μπορούσαν να κάνουν αλλιώς.

Σήμερα  ζούμε σε δημοκρατικό κράτος που δεν βρίσκεις όμως το δίκιο σου σε καμιά διεκδίκηση, σε καμιά προσφυγή κι`αν κάνεις δικαστικά. Βλέπουν κοινωνικά κεκτημένα αιώνων να καταρρέουν, οι λοβιτουρατζήδες και τα λαμόγια κυκλοφορούν ελεύθεροι και οι αθώοι αυτοκτονούν από τα χρέη. Όλοι οι άλλοι αν αντέχουν, έχουν πέσει στην κατάθλιψη!!! Οσοι δεν αντέχουν την κατάθλιψη έχουν πέσει στα "σκληρά", αυξάνοντας ετσι τα χημικά δεδομένα των αποβλήτων που πάνε στην Ψυτάλλεια (πρόσφατη ενημέρωση  του πρόεδρου της ΕΥΔΑΠ). 

Ζουν σε μια χώρα που οι αποφάσεις των ηγετών της μυρίζουν  πανικό. Γιατί ; Γιατί δεν θέλουν να τους πουν κατάματα την αλήθεια. Την μόνη αλήθεια. Γιατί βλέπουν ότι ζουν σε μια ΧΩΡΑ ΔΙΧΩΣ ΣΗΜΕΡΑ…
 

ΠΗΓΗ: ΠΑΝ. ΑΡΦΑΝΗΣ Χημικός.