Δευτέρα 18 Ιουνίου 2012

Οι ιδιωτικοποιήσεις θα συνεχισθούν και πέραν των προγραμματισμένων. Το ΝΕΡΟ θα παραμείνει κοινωνικό αγαθό, απαντούν οι εργαζόμενοι της ΕΥΔΑΠ.

Πρώτες δηλώσεις βουλευτών, λίγα λεπτά μετά την ανακοίνωση των εκλογικών αποτελεσμάτων.

"Οι ιδιωτικοποιήσεις θα συνεχισθούν και πέραν των προγραμματισμένων. Νερό, Ενέργεια και ότι άλλο περιλαμβάνεται στο ΦΕΚ 1363/2012 αλλά και σε προηγούμενες αποφάσεις".

Μέσα σε αυτό το δυσμενές πλαίσιο όλοι οι συνάδελφοί μας στην ΕΥΔΑΠ, ανεξάρτητα από την πολιτική τους επιλογή θα πρέπει να ξεπεράσουν την ανασφάλεια και τον φόβο για το εργασιακό αύριο, συνεχίζοντας τον αγώνα μας για ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΥΔΑΠ.  
--------------------------------


 Το 2010, τα Ηνωμένα Έθνη δηλώνουν ότι η πρόσβαση σε καθαρό νερό και υγιεινή είναι ανθρώπινο δικαίωμα. 
Μια δεκαετία πριν, είχε εκδοθεί η Ευρωπαϊκή Οδηγία – Πλαίσιο περί Υδάτων, η οποία μεταξύ άλλων: 

α) καθορίζει ότι το νερό δεν είναι εμπορικό προϊόν όπως οποιοδήποτε άλλο, αλλά θα πρέπει να θεωρείται κληρονομιά,

β) προτρέπει τις χώρες να παρέχουν υπηρεσίες ύδατος σε λογική τιμή γι’ αυτούς που το χρειάζονται, 

γ) ενθαρρύνει όλους τους πολίτες να συμμετέχουν στην προστασία και τη διαχείριση των υδάτων. 

Το 2003, η Ελλάδα εναρμονίζει το εθνικό δίκαιο με τις διατάξεις αυτής της Οδηγίας [3]. Επίσης, με αφορμή το 6ο Παγκόσμιο Φόρουμ Νερού 2012, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δηλώνει ότι το νερό είναι κοινός πόρος της ανθρωπότητας και η πρόσβαση στο πόσιμο νερό είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα.

Μια συστηματική επισκόπηση των παγκόσμιων ερευνών για τις εφαρμογές διαχείρισης του νερού, ακόμα και στις αναπτυγμένες χώρες, έδειξε ότι η υπόθεση της μείωσης κόστους με την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης δεν επιβεβαιώνεται.

 Παρόμοια, η υπόθεση της χρηματοδότησης, της μεταφοράς τεχνογνωσίας και νέων τεχνολογιών με την ιδιωτικοποίηση επίσης δεν επιβεβαιώνεται.

 Οι τιμές που ζητούν οι εταιρείες για να κάνουν κάτι τέτοιο είναι μη βιώσιμες.

Η ίδια επισκόπηση διαπιστώνει ότι, στην πραγματικότητα το θέμα δεν είναι απλά: δημόσιο ή ιδιωτικό. 

Το θέμα είναι η κοινοτική ιδιοκτησία, έλεγχος και διαχείριση. Η καλή λειτουργία της ύδρευσης απαιτεί τοπικό δημοκρατικό έλεγχο και διαχείριση.

Συμπερασματικά, το νερό είναι κοινωνικό αγαθό. Ο ίδιος ο χαρακτήρας των υπηρεσιών νερού ευνοεί τη δημόσια - κοινωνική διαχείριση των συστημάτων νερού.


«Α. Κατά πλήρη κυριότητα, μαζί με τα σχετικά δικαι−
ώματα ψήφου, 4.592.422 μετοχές της εταιρείας ΟΡΓΑ−
ΝΙΣΜΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.,
οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 98,44% επί του
μετοχικού της κεφαλαίου, ανήκουν στην κυριότητα
του Δημοσίου και περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα
Αποκρατικοποιήσεων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου
Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 − 2015 (Ν. 3985/2011,
ΦΕΚ Α΄ 151)».

2. Μεταβιβάζονται και περιέρχονται χωρίς αντάλλαγ−
μα στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ταμείο
Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.»
κατά πλήρη κυριότητα, οι ακόλουθες κινητές αξίες
εταιρειών, μαζί με τα σχετικά δικαιώματα ψήφου, οι
οποίες ανήκουν στην κυριότητα του Δημοσίου και περι−
λαμβάνονται στο Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων του
Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής
2012 − 2015 (Ν. 3985/2011, ΦΕΚ Α΄ 151):

α) 12.759.440 μετοχές της εταιρείας ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙ−
ΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε., οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσο−
στό 51,038% επί του μετοχικού της κεφαλαίου.

β) 5.137.554 μετοχές της εταιρείας ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙ−
ΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε., οι οποίες αντιστοιχούν σε
ποσοστό 50,968% επί του μετοχικού της κεφαλαίου.

γ) 7.318.318 μετοχές της εταιρείας ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙ−
ΡΗΣΗ ΑΕΡΙΟΥ Α.Ε., οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό
65% επί του μετοχικού της κεφαλαίου.

δ) 36.245.240 μετοχές της εταιρείας ΕΤΑΙΡΙΑ ΥΔΡΕΥ−
ΣΕΩΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΕΩΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΗΣ Α.Ε., οι οποίες
αντιστοιχούν σε ποσοστό 34,033% επί του μετοχικού
της κεφαλαίου.

ε) 12.348.000 μετοχές της εταιρείας ΕΤΑΙΡΙΑ ΥΔΡΕΥ−
ΣΕΩΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΕΩΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε., οι οποίες
αντιστοιχούν σε ποσοστό 34,017% επί του μετοχικού
της κεφαλαίου.

στ) 728.864 μετοχές της εταιρείας ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΙΕ−
ΞΑΓΩΓΗΣ ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε., οι οποίες αντι−
στοιχούν στο 13,697% του μετοχικού της κεφαλαίου,
όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά τις αυξήσεις μετοχικού
κεφαλαίου οι οποίες αποφασίσθηκαν στις συνεδριάσεις
της Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας της 22.11.2011 και
της 28.02.2012. και οι οποίες αναλύονται ως εξής:
− 72.887 μετοχές, οι οποίες αντιστοιχούν στο 1,56%,
όπως αυτό ήταν διαμορφωμένο πριν από την απόφαση
της Γενικής Συνέλευσης της Εταιρείας της 22.11.2011 για
αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου και στο 1,51%,
όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά τη συγκεκριμένη αύ−
ξηση,
− 170.068 μετοχές οι οποίες εκδόθηκαν κατόπιν της
από 22.11.2011 απόφασης της Γενικής Συνέλευσης της
Εταιρείας για αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου
και αντιστοιχούν στο 3,514%, όπως αυτό διαμορφώθηκε
μετά τη συγκεκριμένη αύξηση, και
− 485.909 μετοχές οι οποίες εκδόθηκαν κατόπιν της
από 28.02.2012 απόφασης της Γενικής Συνέλευσης της
εταιρείας για αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου και
αντιστοιχούν στο 9,131%, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά
τη συγκεκριμένη αύξηση.

3. Παρέχεται η εξουσιοδότηση στον Υπουργό Οικο−
νομικών να συνομολογήσει με την ανώνυμη εταιρεία με
την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας
του Δημοσίου Α.Ε.» συμβάσεις, με τις οποίες η τελευταία
θα ασκεί για λογαριασμό του Δημοσίου τα δικαιώματα
ψήφου, που απορρέουν από την ιδιότητα του Δημοσίου
ως κυρίου, των μετοχών των κατωτέρω αναφερομέ−
νων εταιρειών μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας  
αποκρατικοποίησης εκάστης εταιρείας, όπως αυτή πε−
ριγράφεται στο Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων του
Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής
2012 − 2015 (Ν. 3985/2011, ΦΕΚ Α΄ 151):

3.1 Για την εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΟΧΗΜΑ−
ΤΩΝ Α.Ε., δικαιώματα ψήφου που αντιστοιχούν σε μετο−
χές ποσοστού 80,97% επί του μετοχικού της κεφαλαίου,
ήτοι 714.879 μετοχές.

3.2 Για την εταιρεία ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
Α.Ε., δικαιώματα ψήφου που αντιστοιχούν σε μετοχές
ποσοστού 25,00% επί του μετοχικού της κεφαλαίου,
ήτοι 7.500.000 μετοχές.

3.3 Για την εταιρεία ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕ−
ΚΤΡΙΣΜΟΥ Α.Ε., δικαιώματα ψήφου που αντιστοιχούν
σε μετοχές ποσοστού 17,00% επί του μετοχικού της
κεφαλαίου, ήτοι 39.440.000 μετοχές.

3.4 Για την εταιρεία ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ
ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Τ.Ε., δικαιώματα ψήφου που αντιστοιχούν
σε μετοχές ποσοστού 34,043% επί του μετοχικού της
κεφαλαίου, ήτοι 96.841.396 μετοχές.

3.5 Για την εταιρεία ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛ−
ΛΑΔΟΣ Α.Ε., δικαιώματα ψήφου που αντιστοιχούν σε
μετοχές ποσοστού 92,684% επί του μετοχικού της κε−
φαλαίου, ήτοι 1.622.850.094 μετοχές.

4. Η περίπτωση Α της παραγράφου 1 της υπ’ αριθμ.
187/06.09.2011 απόφασης ΔΕΑΑ (ΦΕΚ Β΄ 2061/16.09.2011)
αντικαθίσταται ως εξής:
«Α. Κατά πλήρη κυριότητα, οι ακόλουθες κινητές αξίες
εταιρειών, μαζί με τα σχετικά δικαιώματα ψήφου, οι
οποίες ανήκουν στην κυριότητα του Δημοσίου και περι−
λαμβάνονται στο Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων του
Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής
2012 − 2015 (Ν. 3985/2011, ΦΕΚ Α΄ 151):
α) 9.000.000 μετοχές της Εταιρείας «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕ−
ΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.», οι οποίες αντιστοιχούν σε
ποσοστό 30% επί του μετοχικού της κεφαλαίου,
β) 108.430.304 μετοχές της Εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Α.Ε.», οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό
35,477% επί του μετοχικού της κεφαλαίου,
γ) 15.000 μετοχές της Εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε., οι
οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 100% επί του μετο−
χικού της κεφαλαίου,
δ) 7.686.362 μετοχές της Εταιρείας «ΓΕΝΙΚΗ ΜΕΤΑΛ−
ΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ
ΛΑΡΚΟ Α.Ε.», οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 55,19%
επί του μετοχικού της κεφαλαίου.»
5. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη
δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 25 Απριλίου 2012
Τα μέλη της Διυπουργικής Επιτροπής
Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ,
ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΣ


 Από που ξεκίνησαν όλα : 
Ο παλαιότερος νόμος για τις αποκρατικοποιήσεις (3049/2002) (4) ψηφίστηκε από την κυβέρνηση Σημίτη και θεμελίωνε το θεσμικό πλαίσιο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση και παραχώρηση του managementκρατικών επιχειρήσεων (ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, ΕΛΠΕ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, κλπ). Προέβλεπε τη σύσταση ∆ιυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (αποτελούμενη από τον Υπουργό Οικονοµίας, τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και κατά περίπτωση από τον Υπουργό που εποπτεύει την προς αποκρατικοποίηση επιχείρηση του ∆ηµοσίου). Ο νόμος είχε τότε προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από το αριστερό τμήμα του πολιτικού φάσματος και ιδιαίτερα το ΚΚΕ (10). Ό νόμος αυτός δεν ήταν αρκετός στους εποφθαλμιούντες τον ελληνικό δημόσιο πλούτο. Επρεπε “να τεθεί η διαδικασία αποκρατικοποιήσεων εκτός πολιτικού παρεμβατισμού”, όπως κυνικά ομολογεί το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ στις ιστοσελίδες του. Δηλαδή να παρακαμφθούν πλήρως οι διάφορες “ενοχλητικές” δημοκρατικές διαδικασίες στις οποίες εμπλέκονται εκλεγμένοι από το λαό βουλευτές…
Ποιά περιουσιακά στοιχεία ανήκουν στο Ταμείο

Τα περιουσιακά στοιχεία που έχουν μεταφερθεί στο Ταμείο συνοψίζονται σε τρείς κατηγορίες:

  • ακίνητα
  • μετοχές εταιρειών
  • δικαιώματα

Πιο συγκεκριμένα στο Ταμείο έχουν μεταφερθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή:

ακίνητα του Δημοσίου
μετοχές του «Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών»
μετοχές της «Ελληνικά Πετρέλαια»
μετοχές του «ΟΔΙΕ» (Ιππόδρομοι)
μετοχές της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ»
μετοχές της «ΛΑΡΚΟ»
μετοχές της «ΕΥΔΑΠ»
μετοχές της «ΕΥΑΘ»
μετοχές «ΟΛΠ»
μετοχές «ΟΛΘ»
Τα οικονομικά δικαιώματα των αυτοκινητοδρόμων
μετοχές του «ΟΠΑΠ»
μετοχές της « ΑΛΦΑ Τράπεζας»
μετοχές της «Εθνικής Τράπεζας»
μετοχές της «Τράπεζας Πειραιώς»
δικαιώματα αποθήκευσης φυσικού αερίου στη Νότια Καβάλα
δικαιώματα των Κρατικών Λαχείων
δικαιώματα «ΟΠΑΠ»
δικαιώματα «39 Περιφερειακά Αεροδρόμια»
δικαιώματα «Ψηφιακό Μέρισμα»
δικαιώματα «Συχνότητες Κινητής Τηλεφωνίας»
δικαιώματα Ψήφου των «ΕΛΤΑ»
δικαιώματα Ψήφου 10 Λιμένων